HOME DASHBOARD ABOUT TRAVEL FOOD EXCHANGE

Nov 30, 2011

Puisi Zahiril untuk Shera..

Assalamualaikum..(^_^)

Tersentuh hati ini kala membaca puisi Zahiril buat Shera time diaorang punye majlis resepsi. Rasa macam "alahai...sweetnye la. Kalau la aku dapat puisi macam ni time kawen nanti..beshnye..hehe" OK! Wawa dah start berangan. Sila abaikan. hehehe  Tapi seriously cakap..memang sweet sangat-sangat.  Kalau tak..takkan lah Shera sampai menitiskan air mata. :) Hopefully dorang akan kekal sehingga ke syurga. (^_^)









Puisi Zahiril buat Shera:
Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.
Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar, 
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit, 
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.


Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana. Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu. Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam, Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik. 
Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.
Isteriku, Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku, 
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,
Selamat menjadi menantu ibu bapaku, 
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku,
 Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.

kredit to mstar & beautifulnara. :)

6 comments

December 1, 2011 at 8:16 PM

sweeetttt jek kan.kalau lah rara pon dpt cm ni.mst hati berbunga bunga.

December 2, 2011 at 6:19 PM

hehehe...2 la psl..sweet sgt..wawa pun klau dpt riang ria rasa..huhu

December 11, 2011 at 9:45 PM

Sweet sangat2..semoga bakal suami wawa pun ada hadihkan satu kelainan buat wawa

December 12, 2011 at 6:18 PM

salam...

sungguh indah puisi ini...

December 12, 2011 at 9:33 PM

@umi's cup cake: i'allah.. :) salam perkenalan dari sy.. :)

December 12, 2011 at 9:34 PM

@sekamar rindu: wasalam..yup..btol..sungguh indah skli.. :)

Post a Comment